skäms daisy

jag måste erkänna här och nu vad som hände inatt. Det är svårt att "komma ut" och förfärligt att behöva tillstå! Men det är lika bra att berätta att jag absolut inte är någon övermänniska.

Befinner mig på en kursgård utanför Halmstad. Har som jag numera alltid gör, inköpt frukt av alla de sorter: jordgubbar, bananer, grapefrukt och äpple. Allt för att jag inte ska kunna säga till mig själv att jag inte har något mellanmål och falla för andra korkade frestelser. Fruktfatet placerade jag så fint på skrivbordet. 

På skrivbordet fanns också en korg med CHIPS! Jo just det chips. Och i natt vaknade jag och åt en hel påse. Den var inte stor! Men det var en chipspåse. Och jag kan försäkra att jag mådde så fruktansvärt dåligt när jag ätit upp påsen - både fysiskt och psykiskt. Jag gör inte om det igen. Hua!!!!

Men nu har jag berättat och "kommit ut" och det känns väldigt bra! Men jag skäms!


Kommentarer
Postat av: Pia i Skåne

Hej Daisy! Bra kämpat, trots chips :)! Jag är opad med gastric banding 1990, och har i princip gått upp allt igen. Tänker söka en ny op, undrar var man kan anmäla sig idag, och var köerna är kortast. Ha en underbar helg! Mvh Pia.

2011-03-12 @ 13:22:16
Postat av: Emelie

Äh! Gräm dig nu inte i det. Alla gör vi misstag, och ibland kan misstag vara "nyttigt" ;) Tur att det bara låg en liten påse s. Du vågar berätta om det öppet och du insåg att det var ett litet misstag! Kämpa på !! :) Trevlig helg

2011-03-12 @ 16:32:30
Postat av: marie

Äsch, en gång är ingen gång!! Huvudsaken är att du inte gör det igen!! Sen kan man undra vad det är som händer i huvudet när man blir helt radiostyrd, och det sunda förnuftet sätts ur spel;)

Jag tycker att du gjort en fantastisk resa och gjorde ett jättebra intryck i Kalla Fakta programmet i torsdags.

2011-03-13 @ 20:00:48
Postat av: Daisy

Marie! Du har ingen mail jag kan nå dig på, så jag

skriver ett svar här till dig och hoppas du kommer att läsa....

Tack för dina fina ord! Om mitt deltagande i Kalla Fakra.

Kram på dig

2011-03-13 @ 22:04:13
Postat av: Georg

Det fanns två, du tog bara en Daisy! Se det positivt ;-)

2011-03-14 @ 00:18:28
Postat av: marie

Min mail är [email protected]

2011-03-14 @ 21:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0