tåg

Jag reser en hel del i mitt arbete. I Sverige. Och då blir det rätt många tåg som besöks kan jag intyga. Nu när våren intagit vårt vackra avlånga land, så går och kommer de förhoppningsvis också fram enligt tidtabell.

JAG ÄLSKAR själva tågresandet. Sitter bekvämt i första klass. Läser tidningen eller sitter med datorn. Ibland jobbar jag undan några artiklar eller reportage. Och jag njuter. Tills det att någon framför bakom eller bredvid använder sin röst som om han eller hon vill överrösta det värsta heavy metallrockbandet?!?!? Antingen genom att prata i telefon om allt mellan himmel och jord, eller avslöja företagets värsta hemligheter. Eller prata med grannen och förtälja denne om livet och sådana ting. Då njuter jag inte längre.....

Så idag - den 22 mars 2011 - när jag är på väg till Kalmar har jag utrustat mig med öronproppar och dotterns iPod. Nu ska jag njuta!


Kommentarer
Postat av: Mari

Irriterande med människor som inte kan ta hänsyn till andra. Hoppas att du får njutit av resan med bra musik eller ljudbok.

Kram

2011-03-22 @ 12:55:45
URL: http://marimanfredsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0