dansa Vesterbrogade fram

För 100 år sedan eller något sådant var jag på premiären av Saturday Night Fever! Det var 1978 i Köbenhavn och Bee Gees sjöng så härligt så härligt. Att John Travolta dansade som en prins har jag nästan glömt bort, men Bee Gees låtar glömmer jag aldrig.

Efter filmen gick vi ut på Vesterbrogade höga av musiken. Så vi gick rakt ut i mitten av gatan och dansade oss hem. Faktiskt. Det spritter i benen bara jag tänker på det. Nu precis i detta nu, så har jag Staying Alive på högsta volym i datorn. Länge leve Youtube och Bee Gees! Och så dansar jag, inte ute på Stortorget här i Malmö där jag befinner mig, men väl på hotellrummet. Och det ska malmöborna vara tacksamma för!



Kommentarer
Postat av: Mari

Vad härligt det låter. Hoppas att du går en bra vistelse i Malmö. Nu ät du inte så långt från mig. 7-8 mil tror jag närmre bestämt det är till Tomelilla.

Nej, nu ska jag göra mig i ordning för crusing. Cadillacen ska ut och luftas tillsammans med andra amerikanare.



Kram

2011-05-14 @ 13:12:02
URL: http://marimanfredsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0