en riktig pärla

Så är jag då på väg igen. Inte så längt denna gång. Från Malmö till Ängelholm. Och faktiskt blev jag väldigt positivt överraskad i Malmö! Av vaddå kan ni ju undra. Men ni vet ju vid det här laget att jag älskar att bo på hotell. Och inte vilka hotell som helst. Jag som reser så mycket och som rest en HEL del i mitt låååååååååååånga liv, vill gärna att hotellvistelsen ska vara en upplevelse. Det lilla extra! Som trevlig tillmötesgående personal. Som tittar en i ögonen och som ler och vill väl. Ett leende kan betyda så mycket. Men det ska vara menat! Leendet alltså!!!

Rica Hotel heter en pärla som ligger på Stortorget. Där har jag bott en gång för en del år sedan, men då var jag inte så imponerad. Döm om min förvåning när jag inträder ett riktigt litet paradis. God service, nyrenoverat, fräscht, god doft, välstädat, snygg inredning, ljúvligt badrum, härlig säng, underbara lakan och fantastisk läcker frukost. Jag lovar det hotellet har ALLT! Jenny och Jennie i receptionen - de är värda en STOR eloge för deras engagemang i gästerna.  Dit återvänder jag med glädje!

Snart ska jag tillsammans med herrarna Knoll & Tott göra Sjövärnsposten. 




Kommentarer
Postat av: emilia

Vad roligt att din malmövistelse blev bra!



Jag rekommenderar även Scandic ( hur tråkigt det ni kan låta) vid Stortorget precis i närheten av Rica. Det är en riktigt trevlig hotellmiljö och inte alls som andra hotell i samma kedja!



Må gott! Kram!

2011-05-15 @ 18:25:33
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0