ett till

favorithotell till samlingen. Quality Marina i Vedbaek. Trots att min nätbokning inte kommit dem tillhanda och att de var överbokade, och med hjälp från min äldste arvinge, så fixade de att jag fick rum. Och inte vilket rum som helst. Utan en hörnsvit. Två rum med två balkonger. Utsikt över Öresund! Och så var de otroligt tillmötesgående personalen. Speciellt då Alexandra. Med sina vackra ögon och sitt vänliga sätt vann hon mitt hjärta. Dit återvänder jag med GLÄDJE!

Nu är jag i Köbenhavn, Dronningens By! Dronningen själv är upptagen med Sydkoreanskt besök, så jag får klara mig själv. Tills ikväll för då blir det trevligheter med min fina söta smarta svenska veninde som bor här i Köbenhavn. Det ska bli så härligt kul!

Mittemot mitt hotell ligger svenska ambassaden Huset är helt inpacketerat just nu, för det renoveras. Annat var det förr. Då såg den ut som en gräddbakelse, där den ligger på St Annaeplads. Skönt att den ligger där om man nu skulle få hemlängtan. Som om jag skulle få det i min före detta hemstad. Här har jag ju bott en gång i tiden!



Kommentarer
Postat av: Dan Lindehammer

Hej Daisy,

Hotel Marina ligger inte på Sct. Annæ Plads

2011-05-12 @ 20:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0