obytbart

det är inte så ofta som jag beklagar mig. Inte ens här på min blogg. Men nu måste jag få gnälla lite. Sedan brukar det kännas mycket bättre.....

För några månader sedan köpte jag ett pärlcollier på Antik, Gammalt och Nytt på Mäster Samuelsgatan i Stockholm. Inget jättedyrt, 198 kronor, men dock.... När jag står i hotellreceptionen i Malmö så känner jag hur det bara glider ner på halsen. Det hade gått sönder helt enkelt. Trist tyckte jag, för jag gillade det.

Idag tog jag med det till affären tillsammans med ett pärlarmband som gått samma väg, gått sönder alltså.
Döm om min g när en av innehavarna säger att vi har ingen bytesrätt på dessa saker. - Det kan du väl förstå att när vi säljer gamla saker för så bra priser, så kan man inte byta det.

Jag blev helt PAFF. Jag har handlat ganska mycket där och jag är dessutom en GLAD kund. Inte ens kunde de säga, vet du vad. Ta ett par örhängen som "plåster på såren". Jag blev så paff att jag inte ens kunde motargumentera. Visst dåligt av mig, men...... - Du får trä om det, säger innehavaren?!?!?!?!?!?!?!

Men nu vet ni det och jag kommer ALDRIG handla något därinne mer. ALDRIG! Skriv upp det!

En sak till, solen har sken på mina fisvita ben idag. Utan strumpor begav jag mig ut i Stockholmsvimlet. Säkert är det många som svimmat av åsynen. Men jag står fortfarande starkt på mina ben.......

Antikt, Gammalt & Nytt





Kommentarer
Postat av: emilia

Vad tråkigt! Kan du inte laga det på ngt sätt?



Jag förstår ändå det med att de inte har bytesrätt då det ej är nya saker som de säljer.



Må gott!

2011-05-30 @ 22:04:33
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: emilia

Ja, ngn sådan kompensation håller jag verkligen med dig om! Tråkigt med ett sådant bemötande i en butik som man tidiagre har handlat mkt i och har tyckt om.

2011-05-30 @ 22:35:18
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0