maktpekande

Det var bättre förr! Inte allt, men mycket. Eller åtminstone lite! Jag ska ta ett exempel....

Numera när man går på ett föredrag eller på ett seminarium så tror många gånger föredragshållaren att det bara är att låta powerpresentationen göra jobbet. Oj oj oj. Hur många sådana erbarmligt dåliga framföranden har jag lyssnat på de senaste åren orkar jag inte ens hålla reda på.  De står där bakom talarstolen och trycker lite lamt på knappen och vips så ändrar sig bilden på storskärmen och den är full av färger och trianglar och rektanglar och lite annat med -nglar på slutet. Och så texter av olika nyanser.

Ibland händer det att de pekar på skärmen med en laserpenna - och tycker att det är så "hippt"! Men så fel de har!!!!

Nä se, powerpointen gör inte föredraget. Det gör talaren. Och med dessa urtråkiga katastrofalt dåliga talare så somnar jag eller så lämnar jag helt enkelt salen.
Förr i tiden, då det var lite bättre, då hade man overheader som man fick lägga på en projektor. Det gjorde i alla fall att det hände något under framförandet! 



Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej du vännen..

Nu ska jag skryta lite om mig själv...Förra veckan hade jag en grupp för information..(ca 2 timmar ) Jag vill gärna att gruppen är delaktig med mycket frågor och kommentarer.När jag startade så var det en medelålders man som satt en meter ifrån bordet bakom de andra, fyllde i ett papper och ställde de mest dryga konstiga frågor. Utan att titta på mig en enda gång. Jag svarade artigt men nej ingen ögonkontakt där inte. När jag pratat i ca en halv timme och ingen sa eller fråga något försökte jag få dom att prata ...Då svarade mannen ...Nääää du är så otroligt duktig på informera du verkar så kompetent och veta vad du säger ... jag är faktiskt MÅLLÖS....Och det brukar jag inte vara...sa mannen...och jag använder inte powerpresentation Härligt vaaaaa...KRAM/Lotta

2011-10-20 @ 16:49:30
URL: http://www.azzi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0