time-out

Kära nån, säger jag! Nu är det time-out hit och time-out dit i maktens korridorer. Och tankar om eventuell time-out?? Och jag spekulerar om det inte hade varit ganska bra för våra folkvalda att timeouta lite mera. Ute bland oss "vanliga" människor. Då hade de kanske börjat inse att livet är som det är och att man faktiskt måste läsa på regler och förordningar. 

Att man faktiskt här ute bland oss vanliga måste följa regler, lagar och sådant! Annars hamnar vi i register, eller i finkan. Och vi allmänheten, som vi kallas för ibland, hua, vi vet hur man läser och följer förordningar. Och vet vi inte det så tar vi reda på det genom att ringa och fråga. Annars får vi den lede fi på oss. Eller hur?

Så sensmoralen idag är - time-outa mer. Lev bland allmänheten, kom ner på jorden. Skyll inte på stress eller annat trams. Bli som vi och följ reglerna. Det blir så mycket lättare då .........


Bilden är tagen av mig när jag intervjuade Håkan Juholt i februari i år. Då var han inte partiledare....

Kommentarer
Postat av: Per

Som vanligt daisy, mitt i prick!

2011-10-12 @ 16:09:54
Postat av: emilia

Jag tror att alla behöver en time out!Må gott!

2011-10-12 @ 21:36:10
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0