egenhet

Jag tror jag berättat om det förr här på min blogg. Den där lite pinsamma egenheten som jag har. Eller rättare sagt, en av de pinsamma egenheterna jag innehar. Det är en sällsam fobi som jag bär på och som gjort mig rätt känd i vissa kretsar. Hur detta artar sig ska jag nu berätta om.

Det är när jag ska gå ombord på båtar. Alltså inte stora kryssningsfartyg, nä det är inga problem. Utan jag menar båt typ mindre. Nu tror ni att jag menar en eka eller en liten segelbåt, och det må vara. Det gillar jag inte heller, men jag har även dubier när jag ska gå ombord på en trossbåt, en bevakningsbåt eller en stridsbåt. 

Förstår ni vad jag menar? Alltså sådana fartyg som ibland ligger en bit utanför kajen. Alltså då menar jag inte att den ligger ute till havs, utan typ en halvmeter från kajen. I mitt arbete möts jag ständigt av detta problem, eftersom alla andra bara hoppar över. HOPPAR över.

Men det kan inte jag. Hoppa över! Dels har jag KORTA ben och dels så har jag en sådan skräck av att inte ha kontroll. Så är det! Jag kan vakna kallsvettig om natten för att jag har de mest förfärliga scenariot i tankarna....

I min bransch, där jag mer än ofta är ute på båtar, så kan ni ju tänka er hur detta fortlöper! Nu har det ju blivit känt att hon Daisy, den där chefredaktören på Sjövärnsposten, har PROBLEM. "Så antingen måste vi ta in båten enda in till kajen eller så lägger vi ut en landgång". Fast för det mesta så löser det hela sig genom att två står bakom och puttar på mig, och två står på båten för att ta emot mig. 

Synen den kanske ni kan se framför er?

Kommentarer
Postat av: Anonym



http://pinksnow.blogg.se

2011-09-14 @ 16:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0