en kvinnas bekännelser

Jag har åkt bandvagn. Jo det är sant. Helt salig sitter jag inne i denna hermetiskt tillslutna tingest och skriver sms till nära och kära. Tillbaka fick jag av bästaste väninnan - har du lackskorna på dig?!?!?

Men inte nog med att jag åkt bandvagn, dagen tillära var det två brandmän som satt fram. Ni läste rätt. Två brandmän! Och där satt jag bakom dessa härliga Norrtäljebaserade hjältar. Just den dagen var jag osminkad och klädd i pikétröja och jeans. Inte alls speciellt chic, inga lackskor inga ballerinor och inte ens ett pärlcollier runt halsen.

Suck! Men kul var det! Fast det hade ju varit ännu häftigare om de - brandmännen alltså -  hade haft bara överkroppar, så som man faktiskt sett att de kan ha ibland. Men bara ibland. Och definitivt inte när det är på allvar. Som det faktiskt var i fredags när vi var ute på en stor samövning i Roslagens skärgård.
I vägen för bandvagnen var några träd, då hoppar grabbarna ut tar fram motorsågen och fäller ner dem. Bara sådär, på några minuter. Sedan far vi vidare. Det är manligt det! Så släng er i väggen män, när ni håller dörren eller kommer med blommor. Fäll några träd istället, som står i vägen. 



Kommentarer
Postat av: Per

Men Daisy????

2011-09-12 @ 21:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0