new york new york

da da dadada da da dadadada - det är inledningen på sången New York New York. Vilken fantastisk vecka jag haft - nästan svårt att blogga om det. Så bra har jag haft det. För det första kan jan berätta att det var strålande VÅR over there. De två sista dagarna gick vi bara omkring med kavaj och tröja. Fattar ni??? 16 grader. Jesses anamma vad jag njöt. Det i kombination med massor med påsar på armarna. En mycket njutbar situation. 

Vi har ätit gott på kosherrestauranter - detta speciellt när det inte finns sådana här i Sverige. På en fransk kosher som heter Le Marais, en asiatisk som ligger på Upper West som jag inte kommer ihåg namnet på - hahahahahahah! och några delis. Wow så häftigt. Ungdomarna rekommenderade oss att gå på TAO som ska vara en av NY's mest kända japanska. Och där var det läckert kan jag lova. Hög musik, Bhuddastatyer i storlekar STORA och sanslöst god sushi. 

Shoppingen heter duga i New York. Och när det sen var rea på rea då blir det nästan så det slår över.....

Vi träffade våra släktingar en kväll och de är många. Vi samlades på ett café och pratade och skrattade i timmar. Sådant värmer.

Bodde gjorde vi också mycket gott sov på Frettelakan som ska vara något av de bästa i världen.

Här kommer några bilder från veckan som gick!








Kommentarer
Postat av: Diamnatborren

Så härligt! Men jag som är hängiven läsare och tittare saknar bilder!!

2012-02-08 @ 10:44:10
Postat av: emilia

Vad härligt det låter, förstår att du har haft det bra! Jag längtar till NYC och hoppas att få kunna resa dit snart. Må gott!

2012-02-09 @ 11:09:11
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0