dan före dan

jag ÄLSKAR att fylla år. Om det har jag bloggat förr. Det fullkomligt spritter i hela kroppen! Det är något häftigt magiskt läckert roligt och bara helt underbart med födelsedagar.Men nu ska jag vara riktigt ärlig och berätta en liten hemlis. Denna födelsedag har jag inte sett fram emot på samma sätt som de övriga 54.......

Varför - jo för att jag har tyckt att 55 är så "gammalt"! Och det kommer från en som alltid propagerat för att ålder bara är en siffra. Hm återigen en av mina principer som jag måste retirera från. Jag tittar mig i spegeln och säger att jag inte känner mig en dag äldre än 42 men i passet står något helt annat.

Det är lite märkligt det där. I Sverige har vi åldersnoja. Här anställs mer än gärna unga kvinnor och män - medan man i USA helst ser till erfarenhet. Åtminstone när man ska välja en president. 

Nu aspirerar jag inte till att bli president. Tro inte det. Istället har födelsedagseuforin äntligen kommit och idag pirrar det i hela kroppen. För imorgon blir jag ett år visare klockare och snyggare.




Kommentarer
Postat av: Marina Berglund

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!

Hoppas att din dag blir toppen!

Kramiz Marina

2012-01-05 @ 15:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0