nu stundar snart

STORA KONFERENSEN! Varje år arrangerar Folk och Försvar en rikskonferens i januari.Och för mig blir det 13 gången jag medverkar. Herre jesses, det är ju nästan så man börjar bli en inventarie och alla ungdomar från de politiska ungdomsförbunden bugar och niger för mig!!!!!

Nåväl, jag gillar dessa konferenser. Det gör alla vi som är intresserad av försvars- och säkerhetspolitik. Och under dessa tre dagar är nästan ALLA där, alltså de som på ett eller annat sätt arbetar med dessa frågar. Det brukar också vara en hel del media där och självklart passar politikerna på att komma med olika utspel. Sådant som jag GILLAR stort.

Och nu undrar ni kanske vilken roll jag spelar där? Jag representerar mina två frivilliga försvarstidningar, Sjövärnsposten och FROnytt. Där sitter jag bland de stora drakarna från Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Expressen, Dagens Eko, TT, TV4Nyheterna och Aktuellt! Lilla jag. Men skam den som ger sig, På presskonferenserna är det nästan alltid jag som ställer första frågan. Vilket brukar föranleda en del skratt. Och för dem som inte har varit där förr, uppstår lite irritation. Men de gamla rävarna - sådana som jag alltså - de vet att hon den där Daisy  - hon ska höras. Och det är ser ni marknadsföring på bästa nivå!!!!

Kläderna till konferensen har jag börjat plocka fram. De ligger så fint på soffan. Annat var det för några år sedan då jag åkte STORT. Det vill säga att jag hade STORSTORA bagaget, som brukade innehålla minst sex par skor och lika många kjolar klänningar och byxor. Så att jag kunde sålla.

Men så är det inte numera. Nu åker jag light. Fast jag har i alla fall med mig MINST fyra par skor - MINST!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0