så nöjd

Vaknade klockan fem och var pigg som en mört. Hade då endast sovit tre timmar, men visste att jag inte skulle somna om hur många får jag än räknade. Så jag gick upp. Svenskan och första koppen kaffe med lättmjölk ( har bytt från lagommjölken (alltså den som kallas för mellansådan). Vid halvsju tände jag tvn och i några timmar hörde jag nyheter varje halvtimme. På höjden, längden och på bredden. Samma nyheter hela tiden. Efter några timmar kunde jag ha sufflerat nyhetsuppläsaren. Kanske ska anmäla mig som sådan. Fast å andra sidan, är det väl helt andra nyheter imorgon....

Tidig förmiddag gav jag mig ner på byn för att göra några ärenden. Ett var att hämta en väska jag beställt. En av drömväskorna. Om det kommer jag berätta en annan gång. Den är jag värd, minsann. Flera gånger om tycker jag. Tack Daisy, säger jag om och om igen!

Hade ett jobbmöte och sedan tog jag en kaffe på Götgatsbacken. Kul att byta miljö och kaffet var gudomligt.
Nu sitter jag i soffan och kurar och försöker njuta.Till trots att det "pålas" några hundra meter bort. Det gör det varje vardag från klockan 07.00 till klockan 17.00. Så snart slutar det. Och då mina kära läsare då ska jag njuta än mer.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0