expert

Nu är det ju så att det är EM-tider. I fotboll alltså. Och det är något jag gillar. Alltså inte så att jag går omkring i fula T-shirt i gult och blått eller målar ansiktet i våra landsfärger. Nä nä. Inte alls på det viset. Hos mig artar det sig på detta vis: Jag blir expert. 

Jag kan inget om fotboll, inte mer än att jag vet att bollen är rund?!?! och kan namnen på några få spelare. Men när jag sitter där framför tv:n och Sverige, Danmark, Frankrike, Italien, Holland eller några av de andra länderna spelar då förvandlas jag till EXPERTkommentator. Då kan jag ALLT. Domaren är korkad, spelarna kan inte spela, gräsmattan är dålig och lagledaren en knöl. Ungefär så är det.

Sedan håller jag MEST på Danmark och om det har jag bloggat förr. Men å andra sidan så blir jag inte ledsen om Danmark förlorar, för då finns ju Sverige kvar. Det är ett riktigt expertutlåtande från mig.



Kommentarer
Postat av: Ann Lidfeldt

-Ancient form of competition. A bloody, small ball played back and forth. How hard is it?:)

2012-06-09 @ 11:08:50
Postat av: Anonym

Herlig innlegg, Daisy! :-)

2012-06-09 @ 11:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0