grattis

Sverige. Idag står den svenska flaggan fint i fönstret och solen tittar fram. Det är gott att leva. Kanske fuskar jag lite idag och tar mig ner till byn för att bara vara någon timme. Med det yngsta ättelägget. Jobba kan jag göra senare.

Läste att vi i Sverige är ganska dåliga på att fira vår nationaldag. Vi är inte som norrmännen och inte som danskarna. Nä det ska gudarna veta..... Här i detta vackra land firar vi med - picnic i det gröna! Fast egentligen är ju det ett bra sätt att visa att nu börjar sommaren - den årstid som Sverige är bäst på. 

Förr i tiden - ooops - när det inte var nationaldag utan Svenska Flaggans dag, brukade jag markera detta med exempelvis en blå-gul rosett på cykeln eller runt min hästsvans. Hahaha - det var tider det. Numera när jag blivit äldre och klokare??? så räcker det med en flagga i fönstret.

Trevlig nationaldag på er



Kommentarer
Postat av: Ann Lidfeldt

Heja Sverige!

Vi tar friheten och se söta, svenska jordgubbarna för givet!Plötsligt blir vi invaderade av Kina eller Ryssland. Man kan aldrig vara säker...



-Tycker du ska fortsätta med att ha en blå/gul rosett på nationaldagen. Varför inte i håret:)?kram

2012-06-06 @ 13:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0