säg det nu

Spekulerat mycket under dagen om varför man säger så mycket gott om personer när de sagt upp sig, slutat sitt arbete eller till och med när de dött. Morgontidningarna är fulla av dödsrunor där man hyllar de avlidna med vackra ord och det är inte mig emot - tvärtom. Jag hoppas bara att man även sa alla fina saker medan personen var i liv.

Så också när det gäller människor som slutar sitt arbete. Idag är Facebook fulla av hyllningsord om försvarsminister Sten Tolgfors. Jag hoppas att alla ni som hyllar honom även sade alla fina saker till honom medan han faktiskt jobbade som minister. 

Och nu är jag tillbaka till det som jag så ofta skriver om - ge mer beröm. Ge en klapp på axeln och ett uppmuntrande ord. Det mår vi så gott av - både att få ge och ta!

SÄG DET NU!







Kommentarer
Postat av: Mari

Du har så rätt så. Man ska ge varandra beröm. Ska jag vara ärlig så är jag väldigt dålig på det, så jag LOVAR att skärpa mig på den fronten.



Kram

2012-03-30 @ 20:25:21
URL: http://marisdag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0