lugnet

Det är alldeles vindstilla, knappt mörkt och det doftar ljuvligt. Klockan är snart 02.00 och jag sitter i mitt köksfönster som är vidöppet. Lite fuktigt - men jag har alltid inbillat mig att det är bra för hyn. 
 
Jag har semester - en välbehövlig sådan - och livet ter sig så gott så gott. Nu just nu - känner jag att jag vill skriva - bara för att skriva. Inte för att jag måste, utan bara för att jag helt enkelt vill.
Dessa nätter och även dagar, är något av de bästa man kan tänka sig. När sommaren är ny och grönskan fortfarande inte är för mycket. Utan så där fantastisk vacker. Du som  läser och ler - vet vad jag menar, eller hur?
 
I mitt glas har jag hällt upp ett Shirazvin och jag har tänt en cigarr. Det är njutning på hög nivå. Lugnet och stillheten har börjat infinna sig i min kropp och i min hjärna. Det märks att jag snart varit ledig i en vecka. 
Bättre än så här kan det knappast bli.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0