Lite mer Ohlsson

"Problemet är inte att kvinnor siktar för högt utan under sin förmåga" . Orden är Birgitta Ohlssons fritt tolkade av ett av Amelia Earharts talesätt.

Så kom beskedet igår att Birgitta hoppar av politiken. Mycket mycket tråkigt tycker jag. Hon behövs hennes röst och hennes rättframhet behövs. Gudarna ska veta att vi inte alltid har samma åsikter men jag älskar hennes härliga gåpåanda och att inget är för stort eller för litet för oss kvinnor. Hon är en förebild för många, både män och kvinnor.

Jag kan ibland tänka att det skulle vara lite mer Ohlsson i oss damer. En sak är säker - Liberalerna kommer nog dessvärre göra sitt sämsta val någonsin 2018. De hade behövt ett ny ledare. Så nu har jag sagt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0