ständig sökare

Jag undrar hur många timmar, dagar, veckor ja till och med månader jag har lagt ner i mitt liv på att leta efter saker. Tro nu inte att jag menar leta efter den snygga klänningen, eller toppen eller skon i affärerna. Nä det ÄR INGA SOM HELST PROBLEM. Jag menar leta efter saker som "kommer bort" hemma"! Typ glasögonen, dörrnycklarna, sockan eller som häromdagen busskortet!!!!!

Hundra procent säker var jag att jag hade lagt det där det skulle ligga - alltså i min plånbok. Men NÄ där fanns det inte. Då i den stunden börjar det så kallade typiska DAISYSÖKANDET! Jag vänder upp och ner på saker och ting, springer halvhysteriskt runt i min lilla våning och letar frenetiskt!!!! Går ut i trappen för att kolla. Gör samma sak en gång till. Tömmer ut några av de väskor som jag använt de senaste 24 timmarna!!!!! och börjar om hela proceduren en gång till!

I det stadiet är jag så arg, förbannad, ilsken på mig själv att jag nästan spricker. Och tankarna kommer: Hur kan jag vara så korkad att jag gör av med ett alldeles nytankat busskort. Nu måste jag köpa ett nytt och för de pengarna hade jag ju kunnat köpa en ny väska eller ett par skor???

Så reste jag till Göteborg! Och ilskan försvann! Skönt - det kändes nästan som semester. Fast jag var fortfarande lite arg på mig själv. 

När jag kom hem lyfte jag på Svenskan på köksgolvet - OCH DÄR LÅG BUSSKORTET! Det var som att vinna högsta vinsten på Lotto!



Kommentarer
Postat av: FlizanLizan

Hejsan



Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 kr :P

2011-10-05 @ 10:49:20
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Det är så störande när man inte hittar det man letar efter....

2011-10-05 @ 11:34:58
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Mari

KÄnner igen mig. Är precis lika dan med "förlorade" ting.



Ja, jag ser på det programmet med Pia Eriksson tror jag efternamnet är. Det är alltid skönt att se och veta att det är fler än vi som har samma problem.

Jag tycker att det är inget som man ska skämmas över. För mig har det varit viktigt att berätta om att vi inte kan få barn, för då slipper man alla korkade kommentarer. Det är mera nyfikenhet istället.



Kram

2011-10-05 @ 17:45:46
URL: http://marisdag.blogspot.com
Postat av: Emelie

Godmorgon snygging!

allt bra?

Puss

2011-10-07 @ 08:28:56
URL: http://thousandmil.blogg.se/
Postat av: emilia

Där är jag likadan: "Ska bara finna.."



Trevlig helg!

2011-10-07 @ 11:38:57
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0