läge läge läge

det ligger mycket i det där med läge. När man ska införskaffa bostad exempelvis och när man som jag jobbar med datorn under armen och almanackan i väskan! Häromdagen berättade jag ju om hur det plötsligt händer att tangenterna och inspirationen möts någonstans i himlen eller var det nu är de ses. Då satt jag på mitt Alberts.

Idag har jag förflyttat mig till Grand Hotels Cadierbar. Och idag skiner solen så fantastiskt vackert att jag blir helt betagen av slottsvyn och den blå himlen. Här brukar jag träffa väninnor och kollegor. Eller mina arvingar. Och just denna dag hade dottern och jag "möte". Vi ska börja arbeta tillsammans med ett gemensamt uppdrag och det är så otroligt roligt ock ska bli stimulerande - verkligen. Att få jobba med ungdomar, och då speciellt sina egna, är en ynnest, något man ska värdesätta STORT!

Ett möte på Cadierbaren - oj oj tänker ni då. Det verkar dyrt. Förvisso. Men kaffe kostar mellan 30 - 40 kronor på vilket ställe som helst i byn. Här på Grand, 52 riksdaler. Då blir man serverad silverkanna med påtår och med en särdeles underbar service. Och så inkluderas förståss den ljuvliga utsikten och det superba läget.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0