resande fot

en väninna sa till mig häromdagen: - Men herrejesses vad du reser. Du spenderar mer tid på hotell än hemma. Och hon ar faktiskt rätt. Åtminstone nu när det gäller april - maj. Men sedan har jag ju förmånen att kunna ta ledigt en längre tid.

Jag har ju anpassat mitt liv efter "mina" tidningar. De ligger i fas med varandra och kommer ut samtidigt, fyra/år. Och då säger det sig självt att det blir många resor och mycket intensivt arbete. I sex-sju veckor. Sedan kan jag ta ledigt i fyra veckor. Så är mitt år.

Och är chefen snäll och tillmötesgående så kan jag ibland unna mig någon extra dag på mina arbetsresor - och njuter. Fast chefen måste förhandlas med, ibland får jag muta henne och fjäska rejält. 

Idag är jag i Höllviken och det är ju nästan "himma" för mig. Uppfödd i Malmö med många somrar i Falsterbo och Ljunghusen. Det är gott i själen. Sundet ligger vackert bara några meter ifrån mitt visste här och man ser bron till Köbenhavn.
Ha nu en frin fredagskväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0