"himma"

Jag är i Skåne - och det kommer ALLTID att vara "himma" för mig. Visst är jag född och uppvuxen i Malmö och har bott i Stockholm i 34 år - men hela Skåne är faktiskt hemma. Just nu är jag i Sundets Pärla - Helsingborg och det har varit sju-åtta plusgrader dagen till ära. Sådant värmer kan ni tro. I Stockholm har vi knappt sett röken av solen på snart en och en halv månad.
 
Tog tidiga tåget imorse. Författade och redigerade trots att vagnen åkte fram och tillbaka som värsta karusellen. Sedan blev jag kaffesugen?!?!?! - det blir jag allt som oftast. Och som av en händelse så kom hela koppen över mig istället för in i munnen. Nåväl då är det bra att ha en plan B eller C. Förresten så har jag nästan alltid det - eftersom jag både är slarvig lat och klumpig. Min plan B denna gång var att vända bak och fram på tröjan. Ingen som ser tänkte jag.
 
Men när jag reste mig upp för att ta mitt bagage var det en herre som vänligt kommenterade: - Hör du du du - du har en stor lapp fram på tröjan - den ska väl vara bak, eller?!?!?
 
Ha en fin fredagskväll allesamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0