"Det där med färg"

I våra kvarter bor en dam som klär hela sig i lila. Och då menar jag verkligen hela sig. Alltså det som vi ser i alla fall! Hon har till och med sitt bokomslag i skinn i färgen lila. Hemma kallar vi henne för "Fru Lila". Och det är inte så svårt att förstå vilken som är hennes favoritfärg.
 
Min väninna, hon som inte är med oss längre, sa alltid att "När kvinnorna klär sig i lila, börjar åren ila". Hon hade nog rätt, för jag ser allt oftare just kvinnor i min egen ålder och plus, med många lila inslag. Inte bara en eller två tingestar på eller hängande på kroppen är i lila. Jag blir väldigt fascinerad av detta och undrar nu om det är något visst med den lila färgen. 
 
Själv hade jag adrig en rosa period som barn vilket gjorde att den flög på mig för några år sedan. Ger sig mest uttryck i bagage och viss inredning. Gillar när mina manliga vänner hjälper mig med mina koffertar. Att se de stora starka herrarna gå med illrosa väskor gör mig både glad och stolt över dem. Kanske sitter min väninna däruppe och tänker: "Nu när hon är en tossa, klär hon sig i rosa"!!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0