all time high

Ni förstår idag har det varit all time high här på bloggen. Jesses vad glad och stolt jag blir. Och det inspirerar och triggar mig att fortsätta. Men eftersom jag är lat av födseln dessutom en "antingen eller människa" så kan jag ju inte lova daglig rapportering.
 
Jag ska berätta om min rara mamma. Modern var hon inte, med väldigt frispråkig för sin tid. Det kom sig att hon i mycket vuxen ålder (80 år) kom till sjukhuset för att undersöka både det ena och det andra. Något var fel och de beslöt att undersöka ALLT. Hon låg där på den rullande bädden och såg så liten ut. När de körde in henne på gynekologen så  sa mamma högt till doktorn, kandidaterna och sköterskorna: - Jag kan tala om för er att jag inte är gravid. Jag har varit änka i 32 år!
 
Sån var hon min mamma. Kanske sådan mamma sådan dotter.
Trevlig kväll
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0