omskolad.

Jag gjorde det igen. Gjorde om. Alltså en gammal karmfårtölj som gått i arv. I flera år har den intagit min lilla hall men jag har aldrig riktigt förlikat mig med den. Drömt att den ser helt annorlunda ut. Bläddrat i vackra inredningsmagasin och tänkt - sådär ska min fåtölj ser ut en gång!!!! Men mer än så har det aldrig blivit.
 
Tills igårkväll. Hade i vanlig ordning spontant rusat in i färgaffären sedan vidare till tygboutiquen. 
Och så direkt på när jag kom hem. Att måla var ju en bagatelle (man är ju van) men att klä om - se det var inte så enkelt alls. Men några timmar senare med händer som ser ut som om de drabbats av den värsta av sjukdomar, grå färg över hela kroppen och ett hallgolv som påminner om slaget vid Lûtzen är fåtöljen klar. 
 
Här är resultatet.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0