hemlig.

Spekulerar om det där med mobiler och det offentliga rummet. Nu när man snart ska förbjuda människor att röka på uteserveringar och busshållplatser - vilket man kan tycka antingen mot eller inte emot - så undrar jag om det inte snart bör förbjudas att tala i telefon. Allså på offentliga platser. Det är minst lika farligt. För att inte säga irriterande. Förstår ni? Inte - nä men då ska jag förklara.
 
Jag åker buss varje dag. Och möts varje dag av någon - ibland även flera - som talar HÖGT i sin mobil. Om allt från äffärsuppgörelser till inköpslistor. Allt som oftast handlar samtalen om ting som man kanske INTE bör tala högt om.
 
Som till exempel den unga damen som högt - MYCKET HÖGT - berättade om sin senaste dejt. Om alla drinkar och alla kyssar och sedan vågar jag inte skriva mer här. För då kanske sedlighetspolisen tar mig. Jo jag lovar, jag ljuger inte. Hon var oerhört detaljerad. När hon precis ska gå av bussen och samtidigt avsluta samtalet säger hon - du lova att du inte berättar för någon!!!!!!!!!!!
 
Förstår ni nu vad jag menar. 
Jag är faktiskt inte ett dugg intresserad av vad varken den unga damen gör på sin fritid eller på sin dejt. Inte heller intresserad av försäljningsstatistik eller avtal som ska skrivas. Ska man prata i mobil i det offentliga rummet - ska man göra det i en ton som inte stör. Så det så! Vett & etikett i mobilen!
 
Vad tycker NI?

Kommentarer
Postat av: Cecilia F

Kunde inte sagt det bättre själv!

2014-10-22 @ 22:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0