Vad är väl en bal

Im back. Kul ska det bli minsann. Hoppas att ni också tycker det. Kommentera gärna!
 
Jo hör ni, nu var det så att jag blev bjuden på bal. Jo du läser rätt. BAL! Alltså en riktig fest Inte någon sådan där fest en lördagskväll, utan en STOR festivitas. När män klär sig i frack och damer i lååååång klänning så att inte ens tårna ska synas. UNDERBART FANTASTISKT JÄTTEROLIGT, tänkte jag. Det fanns bara ett aber och det var - Vad ska jag ha på mig?
 
Jag vet att det är en fråga som vi kvinnor nästan alltid undrar över. Men denna gången var det allvar. Jag äger inte en endaste klänning som är megalång. I och för sig så behöver inte roben vara så lång för att vara lång på mig, om ni förstår vad jag menar. Men nu var jag alltså tvungen att ge mig ut i stans affärsvimmel för att inköpa "KLÄNNINGEN". 
 
Efter tre dagars letande gav jag upp. Beklagade mig MEGA för mitt yngsta ättelägg, som är en mycket klok ung dam och dessutom modevan.  JAG ORKAR INTE LÄNGRE, Jag ställer in. Jag tackar nej. Sa jag!
 
Då tar dottern mig under armen och tar mig ner till byn igen. Nu ska vi hitta klänningen till dig. Vi går till H&M.
Jag protesterade högt och ljudligt och vägrade. - Där hittar man inte kläder i storlek 46, sa jag. Det är ingen idé. Jag orkar inte svettas bland alla i provrummet. Jag vill inte. Det är kontraproduktivt. I den andan höll jag på tills det att vi kom till H&M på Hamngatan. Där tvingade hon ner mig i undergrunden. Och där rakt framför mig hänger den - ett svart underverk. Men då börjar jag kråma och åla mig och säga. Den passar inte mig, så det så. Arvingen tar klänningen och modern under armen och tvingar mig in i provrummet. 
 
Den passade och den bars den 13 september på Sjövärnskårens Stockholms 100 års jubileum. En helt underbart trevlig BAL!
 
 
 
 
 
 
..
 
 
.
 

Kommentarer
Postat av: Per

Du var så fin så, och väldigt kul att du kom :)

Svar: Tack Norpan!
Daisy Balkin Rung

2014-10-16 @ 13:37:34
Postat av: Mary

Det var för väl att du fick hjälp att hitta en klänning, det är bra med kloka och duktiga döttrar, eller hur! Kram

2014-10-16 @ 21:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0