valet.

Det var bättre förr. Det har jag  ju lovat mig själv att aldrig säga, men nu gör jag det i alla fall. Och nu ska jag berätta vad jag menar....

Förr i tiden, alltså på stenåldern, då fanns det Televerket och man hade en telefon hemma. Inget dividerande om vilket abonnemang man skulle teckna. 550 kr/månaden eller varför 649 kr imklusive 509483243 megabite???!  eller vilken modell man ska ha. 3G eller 4G fanns inte ens på kartan.

Då hade vi varmt och kallt hemma och Elverket stod för ledningarna. Inget Fortum, Eon, Varm eller Kall AB! Nä bara Elverket. Så var det med det. Inga val där inte. 

Häromdagen skulle jag köpa en fralla på Seven Eleven och får frågan: - Mörkt eller ljust bröd?
 
Numera är valen många och svåra! Då förr i tiden fanns det en sak av allt. Ett telefonbolag, ett elverk och ljust bröd. Enkelt eller hur????
 
 

Kommentarer
Postat av: Totte

Håller med om att valen idag är många och svåra. Ta bara de unga som ska in i arbetslivet som ett exempel. De måste välja högskoleutbildning för att senare bara eventuellt få ett arbete inom området de studerat. Med lite otur väljer de fel och har plötsligt onödiga skulder hos CSN. Inte är det konstigt att många är förvirrade.

Nu har jag inte varit med från förr men om jag får komma med en åsikt så tror jag inte att det var bättre förr, vi lever i en fantastisk tid, gäller bara att hitta de få guldkornen. Det var annorlunda förr men om det var bättre, det tror jag inte.

Svar: Totte - ju förr desto bättre. Nä det var inte alls bättre förr, jag älskar den tiden jag lever i. Men raljera och ironisera är ganska kul eller hur ???
Daisy Balkin Rung

2014-10-24 @ 12:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0