Lusekofta

Här i Sälen är det dagligdräkt som gäller - alltså lusekofta på dagarna. Det duger också med färgad shetlandströja, rundhalsad yllejumper eller vanlig hederlig kofta.

Igår kom inrikesminister Ygeman i LUSEKOFTA extra allt.
Idag höll han ett mycket bra tal om säkerheten i Sverige, om det läge vi befinner oss i. Och avslutade med ett citat ur en sång av David Bowie. Klockrent,

Jag återupptog frågan jag ställde till honom förra året om judarnas situation och utsatthet i Sverige. Då kom han direkt från Paris hit till Sälen. Efter attentaten mot Charlie Hebdo och kosherbutiken.
Jag undrade om han besökt Judiska Församlingen i Malmö - det hade han inte och hans intryck då var inte alls att de var så utsatta.

Idag svarade han mig att min fråga hade betytt mycket för honom. Han har nu besökt alla judiska församlingar och man har höjt bidrag till bevakning och informationsintag. Idag visste han mer än förra året. Han har verkligen växt Ygeman.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0