Modelejon & andra djur

Sitter på mitt favoritställe och försöker författa. Denna dag - säger jag bara. Vaknade på dåligt humör och inte blev det bättre av att jag spillde ut morgonkaffet. Möten har avlöst varandra, de har dock varit bra. Så det kan jag inte klaga på. Modemässa i Stockholm - eller som det numera heter - Fashion Week! Men samma sak bara lite tjusigare med utländska.

Just i denna minut springer, ja de springer, modelejonen förbi mig. Fast de kanske kallas för Fashion lion! Nåväl, vissa är ganska tjusiga, andra mindre eleganta. Gemensamt har de långa ben, väldigt bråttom och extremt självupptagna. Fast det är jag också. Åtminstone just nu.

För att bli på bättre humör lyssnade jag på Hans Christian Lindeman, Balettmästaren. Den är lysande och kan få den suraste att dra på smilbanden. Så det så. Där pratar han bland annat om sin fascination för djur. Eller dyr, som det heter på danska.

Vill du lyssna. gå in på Youtube. Sök Balettmästare Lindeman.
Gott skratt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0