Stort & smått 2017

Spekulerar över året som gått och vad som varit de stora händelserna i Daisys liv. Det där med att fylla 60 var ju riktigt riktigt roligt. Speciellt då jag faktiskt hade lite ålderskris några månader innan. Men så slog jag på stort, med mina mått mätt. Startade redan några dagar före med lunch med familjen. Sedan tog dottern och jag flyget till London och firade i tre dagar. Det var helt fantastiskt. Dottern överraskade med finlunch på Claridge's. På kvällen åt vi på Scotts och tog drinkarna på Connaugt. Det blev dagar som jag sällan glömmer.

Några dagar senare bjöd jag på mingel på Profil Hotel med närmare 50 gäster. Så oerhört trevligt att så många kom. Då fyller man ju gärna 60 igen. Födelsedagspresenten från sonen - en resa till Madrid blev också så urhärlig. Sonen och jag på lyxhotell, shopping, god mat och dryck och långa promenader.

Rent karriärmässigt var när jag blev gästskribent på Sydsvenska Dagbladet. Stort för mig som är uppfödd med Sydsvenskan hemma. Att få krönikera om försvaret är verkligen både utmanande och intressant. .

Att jag började dejta igen efter många år gav ju också en extra piff i tillvaron. Det måste jag erkänna. Och så pricken över i:et när jag för snart två månader sedan bestämde mig för att ändra min livsstil. Äta nyttigt. mycket grönt, inget bröd och smör, ta bort godis och kakor. Äta tre mål plus två mellanmål per dag och dagliga promenader. Det har verkligen gjort susen. Både fysiskt och psykiskt.

Det har onekligen varit ett bra och händelserikt år. Och det är ju inte slut än. Eller hur!

Vad har era bästa händelser varit? Jag är nyfiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0