Ett "försvar" av annan typ

Nä det här inlägget handlar inte ALLS om försvarspolitik. Åtminstone inte den sortens som jag "jobbar" med. Istället ska jag skriva om något som jag rätt ofta möter - som man kanske också kan kalla försvar - fast av annan karaktär.

Ni som följt mig genom åren vet att jag ÄLSKAR att strö komplimanger runt mig. Det finns säkert de som tycker att jag ödslar - men se det bryr jag mig inte det minsta om. Tycker jag någon är snyggt klädd, söt, vacker, doftar gott, är snäll - så säger jag det. Basta.

Nåväl, jag märker ofta att när jag komplimerar en svensk kvinna för hur hon är klädd, så får jag svaret: - Men detta är bara från H&M!

Ja, men det är ju lika snyggt för det. Tycker jag. En fransyska eller italienska skulle aldrig svara på det viset. Jag tror faktiskt att svaret - det är bara från H&M har ersatt: - Den här gamla trasan!!! som många svarade förr i tiden. Och ni som är födda i nutid, förstår nog inte alls det där med gammal trasa. Men det gör vi andra!

Vi svenskar måste lära oss att ta emot komplimanger och även ge sådana. Det är inte farligt alls. Pröva själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0