Lånta fjädrar, skratt & gråt om vartannat

Igår hade kärringen ( det är jag det) nästan bara lånta fjädrar på mig. För er som inte vet vad det betyder - så menar jag alltså inte att jag gick omkring med fjäderboor och sådant! Nej nej  - jag hade helt enkelt dressat mig i ett par skinnbyxor som jag fått av dottern och en paletå som jag också fått av dottern. Nu kan man ju tycka att borde det inte vara tvärtom - att dottern går medf mina saker. Men hon tycker väl att det växer mossa på en del av mima ting! Och jag vill ju hotta upp kärringen - förstår ni.
 
I alla fall, så tyckte jag att jag var så otroligt cool när jag gick där på Birger Jarlsgatan. Till saken hör att jag glömt att lunch, det händer faktiskt rätt ofta. Eller ibland så blir det ingen lunch, för jag somnar vid den tiden andra går upp, och när jag då vaknar har både frukost och lunch passerat. Nåväl, så jag köpte mig en macka på 7/11. Promenerade gatan fram för att träffa vänner på Bank Hotell. Alltså jag som var så COOL. Jo jo, när man kommer in på Bank, och ser sig själv i en spegel, så hade jag minsann hela överkroppen fulll med vackra smulor. Så coolt. 
 
Tur var det väl att de borstades bort innan mina urtjusiga vänner kom in. Där syntes inga smulor kan jag förtälja. Men med eller utan smulor så hade vi en helt hysteriskt rolig kväll. Där satt vi i 2,5 timmar och pratade om allt mellan himmel och jord. Faktiskt både lågt, högt, sentimentalt, roligt, ekivokt, känsligt men fram för allt - sanslöst härligt. Det är sådana kvällar man lägger i minnekorgen och plockar fram lite då och då och så kan man bli så där härligt varm i själen.
 
Lyssnade på ett inlägg på Instastory som  Frida Kummelfeldt lagt upp. Om det här med att kalla sig för bodypositive eller på ren skånska - kroppspositiv. Hon är en särdeles klok kvinna - hon menar att kroppspositiv kan väl alla vara. Inte bara överviktiga. Man kan vara lång kort underviktigt överviktig eller vad som, men med  kroppspositiv menas väl att man gillar och trivs i sin kropp. Eller hur? Så borde det väl vara. Gillar också att hon är rak och läcker och liberal feminist. Me like. 
 
Nä hör ni kära läsare, nu ska jag försöka sova några timmar. För trots att klockan nu är 7.41 så har jag inte somnat än. SÅ det där med frukost och lunch, blir väl en kombo senare idag.
 
Ha en fin fredag och tack för att du läste mina rader.

Kommentarer
Postat av: lenzuola matrimoniali

Hmm it appears like your site ate my first comment
(it was super long) so I guess I'll just sum it up what
I had written and say, I'm thoroughly enjoying your blog.

I as well am an aspiring blog blogger but I'm still new to everything.
Do you have any tips for beginner blog writers?
I'd certainly appreciate it.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0