välkommen.

Nu börjar jag blogga igen. Det har varit ett års uppehåll - men nu känns det i magen igen. Har så mycket jag vill dela med mig. Och hoppas ju givetvis att du vill läsa om allt vad som rör sig i mitt huvud. Och jag lovar - det är en hel del!!!
Jag har en väninna som säger "spikulera" när hon har spikulerat. Vi är många som spikulerar - det hör till! Så låt om oss spikulera tillsammans....

Jag befinner mig för tillfället i mitt paradis. I Skåne - strax norr om Helsingborg mellan Domsten och Viken i Gråläge. 100 meter från havet. Solen gick ner för en timme sedan och himlen är fortfarande röd. Det är sagolikt. Jag är född i Skåne och efter snart 30 år i Stockholm, längtar jag mer och mer hem. Hittade den här lilla stugan till uthyrning på blocket och slog till på direkten! En vecka är bra till att börja med. Kvällspromenaderna vi gör, min dotter och jag, är utmed stranden och det doftar fantastisk av tång och tjära. Som den bästa parfym!  Har plockat några vackra stenar som ska pryda mina fönsterbrödor hemma i mitt Hjorthagen. Min mamma samlade på fina stenar och det är en tradition som jag gärna tar över.

Det är gudagott att leva!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Yay nu kommer jag med första kommentaren!

Det ska bli kul att läsa vad du har på hjärtat, din och stephies blogg är dem enda jag följer ;)

2009-06-21 @ 23:52:31
Postat av: Anonym

@Jonna! Tack för det. Hoppas att du ska gilla min!

2009-06-21 @ 23:54:58
URL: http://daisyspekulerar.blogg.se/
Postat av: Merete

Kommer også til å følge deg! Fortsatt god ferie, Skåne høres fantastisk ut! :-)

2009-06-22 @ 12:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0