är du en "bob"?

Att det är reatider är väl knappast någon som missat. Julefriden har inte ens lagt sig förrän nära och kära rusar man ur huse för att skynda att fynda!

Min vackra smarta halvtossiga väninna var inte ett undantag när hon efter ett långt arbetspass tog vägen om en av Stockholms mer fascionabla herr- och damklädesbutik. - Ja alla var där, kändes det som, berättar hon i mobilen. - Alla kvinnliga börsanstälda, nertzklädda och finansbolagsdamerna trängdes sida vid sida, flåsade hon fram!
Och fortsatte:- jag drog åt mig ett antal kläder för att prova men ingången till provhytterna spärrades av ett stort antal svettiga  paletåklädda herrar som bar påsar och kassar av olika slag. Det gick inte att komma in. Då frågade jag en av männen om han var en "bob". Han stirrade på mig som om jag kom från Saturnus. Jasså vet du inte vad en "bob" är, frågade jag den chockade cashmirklädde mannen. - Nej det vet jag inte, fick han fram. - Jo det är en bärare och betalare, svarade min väninna. Mannen försvann snabbt från dörröppningen med ett vilt uttryck i ansiktet. Troligtvis tog han fram sin mobil av senaste snitt för att ringa polisen.

Som tur var hade min vackra väninna redan tagit sig ur kaoset för att istället gå till närmaste Sara och köpa sig en klänning i lugn och ro. Helt utan hjälp av en "bob"!

Kommentarer
Postat av: Sardinen



Hon borde haft en Bob, din kompis, då hade hon sluppit köpa en för kort, för trång och för billig klänning på Zara.... den har redan blivit en Hov

(hänger och värmer)...

2009-12-28 @ 10:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0