Frukost på danska

En stor omvälvande fantastisk dag hade jag när jag för en vecka sedan äntligen träffade mina två härliga danska kusiner. Vi har inte setts på över säkert 35 år men det kändes inte!

Dessa två otroligt vackra kvinnor såg fortfarande ut som om de var 35 år, spralliga, smått galna (ett släktdrag) och enormt gulliga. Vi pratade i timmarna nio, skrattade, åt frukost på danskt manér - alltså lunch - med sill och lax och det hele. En lille en och god öl. Tittade på videor, grät, skrattade igen och bara satt där och tittade på varandra. Sedan kan man ju tänka varför har vi inte gjort detta för längesedan. Men bakklok ska man inte vara och här är vi nu!

Alla tre har vi många gemensamma minnen om våra judiska helger hos farmor och farfar, om våra pappors fullkomligt sanslösa framträdanden och om bröllop, sommarhus och andra släktträffar. Och samma bakgrund. En fantastisk ahaupplevelse som också var omvälvande, känslig och otroligt kul!

Tack Facebook för att du förde ihop oss igen!

Kommentarer
Postat av: Kromprinsessan

Nu känns det rätt orättvist att inte vara en dansk-judisk-kusin.

Videor, gammeldansk och flabb!

Hur roligt som helst - får jag vara med?

Kan bidra med hembränningshistorier och tomtar som dansar i förkläden.

2009-12-07 @ 14:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0