bara vara.

Det har ni säkert räknat ut med lilltån att jag är väldigt bra på att inte göra någonting. Det tror jag till och med jag skrivit - att jag är LAT. Och bäst på att vara lat. Inget jag skäms över tvärtom i detta spring- och stressamhälle är jag oerhört stolt över min åkomma.

Tro nu inte den där latheten bara har kommit av sig själv inte. Nä minsann, den har jag jobbat på länge. I många år. En gång i tiden var jag också en spring- och stressmänniska. Som skulle vara bäst på allt, ha snyggaste hemmet, renaste köket, perfektaste garderoberna, spegelblankaste badkaret, de mest välklädda barnen och själv se någorlunda trevlig ut?!?
Och sedan skulle jag ju givetvis vara bästa företagaren också. Herre jesses - det säger sig ju självt att det inte gick ihop, speciellt inte när man heter Daisy. Lazy Daisy eller Crazy Daisy!

Så efter mycket möda och stort besvär, så lärde jag mig att bli lat. Och nu är det en sådan gudagåva. Att inte göra någonting. Om ni undrar, kära läsare, hur man gör så är det bara att kontakta mig så kör jag gärna en coachingrunda i "Konsten att vara lat"! Garanterat roligt och trevligt kommer vi att ha. Helt utan stress!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0