doft.

Visst doftar det gott när det regnar på sommaren? Sitter just nu i mitt lilla kök med fönstret öppet och hör och ser hur regnet strilar ner. Och den doften som det sprider är helt ljuvlig. Friskt sommarrent på något sätt. Att få sitta härinne och njuta vid mitt bord är en ynnest. Även när det regnar utanför.

Men det sägs ju att det finns inget dåligt väder bara fel klädsel. Så en sommardag förra året gick jag ner till byn för att inhandla regnkläder. Nu ska sägas att jag inte är den som bryr mig så mycket om hur jag ser ut när det regnar. Jag har inga som helst svårigheter att ta på en hatt och dra ner den långt över öronen. Men det finns dem i min närheten som tycker att der är oerhört pinsamt.

Nåväl, det blev en svart regnkappa i storlek STOR och ett par svart-vit rutiga gummistövlar. Har haft enormt mycket användning av dessa plagg då jag kuskar land och rike runt i mitt jobb och då är det inte alltid att solen står på topp.

Men som sagt, inte alla uppskattar min utstyrsel. EN dag SPÖREGNADE det här i Stockholm. Och jag tog på mig min regnkappa och mina stövlar. Och på regnkappan finns det en kanonbra kapuschong. Skulle möta en mig närstående ung dam på Östermalmstorg. Så stod jag där vid Åhléns och inväntade min kaffedejt. Och så hör jag någon säga: - Men alltså du ser ju ut som en gammal kärring. Jag kände knappt igen dig!  Uppenbarade sig gjorde denna söta till mig närstående unga dam med en min som var obetalbar.

Den gången fikade vi inte tillsammans. Jag förstår fortfarande inte varför?!?

Kommentarer
Postat av: P

Daisy,när jag läser din underbara beskriving av regn då är det faktiskt lätt att uppskatta en regnig dag. Men bara EN dag. Kram P

2009-07-07 @ 22:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0