klokskap.

Jag har en väninna som är oerhört klok. Och dessutom vacker. Hon säger sådana kloka saker till mig att jag till och med blir förbannad ibland. Det låter kanske konstigt, men hon säger saker som jag faktiskt inte vill höra. Åtminstonde inte då hon säger dem.

Faktum är att det är tack vare henne jag bor här i mitt fina goa Hjorthagen. Fast då den gången när hon rekommenderade mig att ta en sväng dit, så blev jag så arg på henne och sa med min typiska förutfattade förnumstiga skånska röst: - Nä hördudu - jag ska inte bo i Hjorthagen. Nä minsann. Varpå min kloka väninna säger på lugn norrbottniska: - Har du varit där någongång?
Och det hade jag ju inte.

Två månader senare var jag ägare till den sötaste av lägenheter. I Hjörthagen. Så visst är det tur att man har vänner som är kloka och förståndiga och som vågar säga sanningar ibland. Även om man inte vill lyssna då.

Idag träffades vi efter att vi inte setts på någon månad. Hon var söt som en dag, utvilad och som vanligt klok. Fast idag blev jag varken sur eller förbannad. Bara glad och enormt tacksam över att jag har henne som vän. För hon sa saker som jag ville höra och så kanske jag har mognat även jag. Man kan ju hoppas!

Kommentarer
Postat av: Markvärdinnan

Anledningen till att du först inte ville höra när väninnan började sitt lilla surr om Hjorthagen var att det nog lät som Lorthagen. Och där vill du inte bo - det ser man på dina bilder. Bara i Lorthagen måste städningen utföras av USADACA (US Army Desinfection and Counterdust Agency) del av Homeland Security.

2009-07-21 @ 16:25:24
Postat av: daisy

kära markvärdinnan.

Du har nog rätt igen. Och om man då bor i Lorthagen finns ju risken att man stöter på "världens mest förstoppade man". PUSS dig

2009-07-21 @ 18:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0