kaffa.



Jag är en notorisk "älskarfikapåstan-person". Minst en gång om dagen. Det unnar jag mig. Ibland träffar jag någon väninna eller min dotter och så pratar vi och gör sådant som vi kvinnor gör. Det behöver jag ju inte gå in på här. De flesta är ju medvetna om att kaffet inte spelar så stor roll i sammanhanget, utan mer det sociala, umgänget, lyssnandet, skratten eller till och med gråten. Det är att kaffa.   

Det händer också att jag tar med min bärbara och jobbar där på caféet. Som mitt sociala kontor, kan man säga. Inspirationen kommer av att GLO på människor och lyssna. Mycket LYSSNA blir det. Och en del skriva.   

Några favoritcaféer har jag samlat på mig. I Stockholm finns Alberts på Birger Jarlsgatan mellan Nathalie Shutermann och Louis Vuitton. Bra glo-ställe! Mest på sommaren förståss. Gillar även Park Hotell på Karlavägen, men enbart på vintern. I Helsingborg är det Chocolatte som gäller.   

Jag är övertygad om att en kopp kaffe med väninna på café håller psyket igång. Och humöret! Och förhoppningsvis också humorn i behåll! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har faktiskt rätt. Att fika är trevligt och bra för själen.

2009-06-24 @ 22:22:09
Postat av: Anonym

Daisy, igen har du taget ordene ud af min mund......what can i say!!!!!!

Glaeder mig til at drikke en kop kaffe med dig naar vi ses....forhaabentlig snart!!

knus, Lene.

2009-06-26 @ 17:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0