gnäll!!!!

Jag vet inte om det är mig det är fel på?!?!?!, men jag tycker det är väldigt mycket gnäll på bussar, i affärer och i julvimlet överhuvudtaget denna december. Fast sen hörde jag en ung dam i min mycket nära omgivning som berättade att hon satt sig på tunnelbanan häromdagen. På sig hade hon sin mössa med stor tofs (om dem har jag skrivit i ett tidigare inlägg)! Så kom en man i övre medelåldern - man undrar hur gammal han var? - och satte sig bakom henne. Reser sig upp och säger i hög ton - kan du ta av dig mössan. Din tofs irriterar mig. Oooops!

Jo det gnälls en hel del. Men JAG GNÄLLER absolut inte. Inte alls. Idag när jag kom upp på min hovbuss så noterade jag att busschauffören pratade i mobil. Han styrde bussen med en hand och höll mobilen i den andra. Och jag blev mer och mer irriterad för att inte säga både förbannad och rädd. Det är HALT ute och hela tiden hörde man i internradion från SL att de varnade för halt underlag. - Kör försiktigt därute, sa de ideligen.

Efter fem-sex minuter kunde jag helt enkelt inte hålla mig. - Jag reste mig upp och gick fram till chauffören och sa. Du det är väl inte så bra att prata mobil nu när du bör koncentrera dig på körandet. Nu när det är så halt.

Det blev DÖDSTYST i bussen. Men chauffören bad om ursäkt. Stängde av telefonen och styrde sedan med både händerna. Och jag var rätt nöjd med mig själv.

Fast jag gnäller aldrig! Bara så ni vet det.

Kommentarer
Postat av: Dan Lindehammer

Har det lige omvendt, syntes alle i Sveriges forretninger er venlige og kundeorienteret. Det kan vi lære lidt af i Danmark.

God Jul Daisy

2010-12-22 @ 19:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0