grefvar, baroner och jag

Att min mamma var konservativ har jag bloggat om. Och att hon samtidigt var både frispråkig och rak. Hon var av den gamla stammen, som alltid hade en handske på och höll en i den andra handen. Och handskar hade hon året om. Samma färg på handväska som på hanskar och skor. Så var det och så skulle det alltid vara.
Glimten i ögat hade hon också och humor.

Nåväl, jag har en vän (OBS ej pojkvän) som jag umgåtts med i ett antal år. Förutom att han är trevlig och har en stor portion humor så är han också sprungen ur en familj som hänger på Riddarhuset. Är ni med? Ok!

När mamma fortfarande var pigg och alert så brukade jag hälsa på henne en gång i veckan. Vi drack då kaffe i salongen och hon älskade när jag berättade om vad som hänt mig sedan senast. Och alltid så frågade hon: har du träffat greven. Och jag svarade, mamma han är inte greve, han är friherre.
Och svaret blev alltid detsamma: men spelar roll Daisy. Greve, baron eller friherre. Adlig som adlig!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0