händelserikt

Egentligen är jag inte mycket för det där med att kolla tillbaka och summera. Det kan bli lite patetiskt tycker jag. Men nu är det såhär mina kära läsare, eftersom jag är en kvinna med väldigt många principer, så tänkte jag faktiskt nu när vi stundar mot ett nytt år introducera en nya daisyprincip. Att frångå principerna. Förstår ni. Inte? Nä det är ju inte så lätt, det håller jag med om.

2010 började med att jag gjorde en "peppningstavla" - eller som min häftigaste läckraste väninna säger; "visionboard". Nåväl. Den blev rätt kul, skriven på kartongpapper, klistrad med vackra urklipp från Elle och lite inredningstidningar. Den hängde så att jag såg den varje morgon jag steg ur sängen.

Men sen ändrade jag om i rummet och den åkte ned. Och sedan dess har den stått bakom mitt gamla vackra ärvda skåp. Och där står den ju bra.

Sen kom det där med den nattliga hostan och alla komplikationer efter min 10-åriga gastric-bandingoperation. Och sådant vill jag inte komma ihåg. Fast å andra sidan, är det bra att bli påmind om det, för då inser jag än mer hur bra jag mår nu!

Många fantastiska resor inom vårt avlånga vackra land har jag hunnit med i mitt arbete med bland annat Sjövärnsposten. Och så två resor till mitt älskade Köbenhavn.

Umgåtts med mina ungdomar! Det är underbart. Vårt kaffande tillsammans på stan är obytbart. Så också med mina kära väninnor. Hon den läckra häftiga kloka på Gärdet, den smarta vackra sanningssägaren och så den nyfunna sköna unga! Och inte att förglömma dotterns bästis goaste mamma. Det är värdefull tid - väninnekaffat!

Den absoluta största händelsen var ju självklart operationen den 28 oktober på Danderyds Sjukhus. Snart nio veckor sedan. Då började mitt nya liv. Och det har det gjort med bravur. På något sätt känns det som igår, men ändå som om det hände för väldigt lång tid sedan. Vet inte riktigt hur mycket jag minskat, men för dryga två veckor sedan var det 12 kilon i alla fall.

För att få lite inblick i det hela så visar jag en bild från i våras och en nytagen bild. Jo men visst är det skillnad.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0