sladdlöst

På bussen hem idag satt en kvinna i 20-års åldern. Nästan mittemot mig. Hon var så söt i sin mössa. Mitt i allt så hör jag henne sucka jättehögt och bli alldeles högröd i ansiktet. Jag tänker - oj stackaren hon har fått en allergisk chock och är beredd att ringa 112. Men sedan noterar jag att hon är fullt upptagen med att reda ut en sladd! Just det - den medhavda sladden. Det är väl något de flesta känner igen sig i. Hur många gånger har jag inte blivit rosenrasande och varit på väg att slänga sladdeländet. Svära och slänga hela alltet i väggen. På grund av att man helt enkelt inte kan reda ut en sladd.
Och hur blev det nu med det sladdlösa samhället? Ännu är det absolut inte här. Inte ens i närheten. Jag tycker vi blivit med mer och fler sladdar än någonsin förr. Och de vecklar in sig och ut sig. Och förökar sig. Sladdlöst har blivit sladdbart! Eller hur var det nu?

Kommentarer
Postat av: Georg

Längtar efter dagen vi slipper sladdar till strömförsörjningen! Bärbart är ju "alldeles alldeles underbart" men plötsligt skriker datorn...: "Måste laddas och då sitter man fast i "två hål i väggen igen".

2010-12-16 @ 23:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0