terapi

Några koppar kaffe per dag tillsammans med godaste väninnor håller terapeuten borta. Det är minsann så sant och myntat av mig själv. Men också att skriva dagbok. Det har jag också kommit på helt själv.

Numera har jag alltid en liten medhavd skrivbok som jag kladdar ner tankarna som far runt för stunden i huvudet. Det kan vara allt från jobbidéer, att någon betett sig korkat till en teckning på en snygg väska. Ibland skriver jag spaltmeter någon dag hoppar jag över. Det viktiga är att den finns lättillgänglig och nåbar. För stunden.

På tal om jobbidéer så läste jag i en av dagens blaskor om världens bästa arbetsgivare. Det första jag tänkte på var faktiskt att det måste vara daisy´s textotyl på Gärdet. De är så snälla mot mig. Åtminstone ibland! Om jag ber snyggt och väluppfostrat så får jag gå tidigare eller till och med ta ledigt mitt på dagen för att promenera och kaffa på Djurgården. Fast i ärlighetens namn. så kan jag skvallra, att det är inte alltid så enkelt. De har nekat mig några gånger. Ett fall för DO, BO, KO, SO eller VO. Eller vad det nu heter?!?!?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0