vinterfrost

Idag när jag vaknade var det sagolikt vackert utanför fönstret. Frostnupet, vitt och kallt. Problemet är  bara det att det är nästan lika frostigt inomhus i mitt lilla sovrum. Så kallt att jag springer ner i sängen=)! Ja ja springer och springer....Men där är det LIKA kallt som i övriga rummet. Nu har jag ett duntäcke och tre plädar. Det hjälper. Men när jag ska upp för att besöka det lille hus, så är det lika kallt när jag ska ner igen. Ja ja sådant går att lösa.

Tillbaka till den vackra vyn. Jag måste ut, tänkte jag. Tog kontakt med min unge stilige arvinge  - jo han ville väldigt gärna kaffa med sin moder. Så vi tog oss med hans bil till Källhagens Värdshus på Djurgårde noch drack gott kaffe framför brasan. Efter en timme sprang så sonen iväg på möte och jag satt med glädje kvar i den ljuvliga värmen.

Sedan tog jag myssen på mig och halsduken knöt jag rejält om halsen och så på med min miljövänliga minkpäls som precis i dagarna firat sina 20 år. Och ut på promenad. Gudars skymning så vackert det var och så gott för själen och kroppen och knoppen. Jag njöt så i den milda grad att jag tänkte, jesses anamma folk måste tro att jag är halvknasig som ler hela tiden. Eller kanske de tror att jag förfrusit mig, eller gjort en ansiktslyftning lik den vår drottning gjort. Skitsamma, lycklig var jag!!!

Nämnas bör också att jag idag fyller fem veckor....och har börjat äta helt vanlig mat. Inga soppor och inga puréer kommer nära mig nu på ett tag!

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0