från det ena till det andra

Det började häromdagen. att jag helt enkelt inte kunde få ner det jag skulle inta. Varken soppor eller vatten. Det kom upp! Så var det med det. En dag är väl ok tänkte jag, men när det fortsatte så tog jag kontakt med goa Obecitassköterskan Liselott på Danderyd. Nä lilla du, sa hon, kräkas ska du inte av den här operationen. Och även om du är van vid det så ska det inte vara. Så fixade hon snabbt in mig på en gastroskopi! Och imorse var jag där. Hua jag har gjort så många gastroskopier i mina dagar och jag kan helt enkelt inte förlika mig med det. Fy för sören säger jag. Och det vet de om. Idag kom den snälllaste och goaste av läkare doktor Jakob och sa, Daisy, vilken tur att du fått mig idag. Jag som mer än gärna ger dig massor med lugnande. Och sen kommer jag inte ihåg ett skvatt från hela den undersökningen.

En timme senare satt han på min brits och berättade att han vidgat lite i magsäcken och satt dit en ballong. Haha hoppas den är rosa, tänkte jag. Om en vecka ska jag dit igen.

Så var jag så glad och lycklig igen och tog mig till ett av mina favofik på Östermalm - Foam. Där möte jag upp dottern och jag kunde dricka ett glas vatten och en kopp latte med lättmjölk. Vilken enorm lycka!
Men det allra bästa som hänt idag är att jag gått ner mer än sju kilo på två veckor. Och för att fira denna tilldragelse gick jag in på Zara. Där kan jag aldrig köpa kläder - men glo kan man ju. De har så små storlekar att det behövs två- tre plagg sammanlagt för att de ska gå om mig. Men se - idag fick jag på mig en urläcker kjol i storlek XL och den investerade jag i. Stackars expedit hon fick höra min eufori över detta fenomen. Men vad gör det. JAG ÄR SÅ SANSLÖST LYCKLIG!








Kommentarer
Postat av: Olle

Daisy, du ska inte köpa kläder än............

Vänta nu lite, men grattis till en bra början.



Kram

Olle

2010-11-17 @ 19:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0