hemma.

Äntligen hemma igen i mitt älskade Hjorthagen! Efter sex dagar på hospital. Nu när jag skriver detta inlägg är det exakt en vecka sedan som jag satt i taxin på väg till Danderyds sjukhus. För att börja mitt andra nya liv. I taxin var ocksä Kalla Faktas fotograf med. Han satt fram och filmade mig hela vägen. Det var en mycket speciell känsla och jag blev så full i skratt. Närbilder på mig HELT UTAN SMINK! Oj oj - var ska detta sluta - tänkte jag! Taxichauffören blev nyfiken och undrade vad som var i görningen. Hoppas att han trodde jag var en MEGA-stjärna - drömma kan man ju! Och kanske han trodde det, för när vi var framme öppnade han dörren åt mig och hämtade väskorna och önskade mig all lycka till<3

Sedan gick allt väldigt fort. Tvättat och tvagat mig hade jag gjort hemma, så nu behövdes bara incheckning ( inskrivning) på avdelningen ombyte till operationskläder och lite medikamenter. Det gjordes i dagrummet och stämningen var mycket hög, säkerligen på grund av att jag var på topphumör (pirrig, spänd och förväntansfull) men också därför att jag träffade en kvinna från Skåne som också skulle opereras på morgonen. Camilla skulle få gjort en Gastric Bypass. Vi skrattade och småpratade som vi skånskor gör när vi ses. Och jämförde oss själva i den vackra operatonsskjortan man får med knäppe bak. Kan ni se mig i den. Med min vackra stora ändanom. Haha! Och så sexiga långa vita strumpor på det.

Först när jag kom in på operationssalen blev jag orolig. Eftersom min operation är en så kallad "konvertering" så krävdes en del fler förberedelser. Det var mycket folk. narkosläkare, narkossköterskor och operationssköterskor i salen. Även tv-teamet var på plats. Och när masken lades för mina näsa och mun, kände jag att någon klappade min hand så fint. Efteråt fick jag reda på att det var Katarina, tv-reportern. Det var varmt.

Mer om min viselse på Danderyd och mitt uppvaknande får ni läsa i senare inlägg!
Det är gott att vara hemma.

OBS: bilden är inte från min operation!



Kommentarer
Postat av: Olle

Hej o Välkommen hem, do Megastjärna .............

2010-11-04 @ 10:10:30
Postat av: Camilla C

Du var så fin i din vita klänning, utan smink.

Tack vare dig var jag inte nervös! Härligare människa får man leta efter!

2010-11-08 @ 09:44:52
Postat av: Daisy

Tack Olle!

Och Käraste söta Camilla

Tack för de finaste av ord!

2010-11-08 @ 12:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0