pappas dag

I mitt föräldrarhem firade vi både mors dag och fars dag. Men min mamma brukade viska till mig att pappas dag var det nästan varje dag?!?!?! Och jag förstod nog inte riktigt vad hon menade med det då, men nickade instämmande ändå. Numera vet jag precis vad hon menade.

Pappa fick strumpor och pyjamas och mamma fick parfym och nattlinne. Och så gick vi alltid på Savoy (i Malmö) - på mors dag. Det var viktigt och tradition. Åt tidig middag och vi flickor STORNJÖT. På den tiden klädde man upp sig på söndagar, numera ska man ju helst vara casual för att visa att man kan njuta sin söndag. Eller för att visa att man har ett jobb man kan klä sig i kostym på! Konstigt - ja lite tycker jag.

Min pappa är i himlen - eller där han trivs bäst - och det är lite svårt att fira honom. Men jag tänker på honom och känner att han vet det. Trots att det är 38 år sedan han gick bort.

Och fastän att det enligt min mamma var fars dag nästan varje dag, så hurrar jag för ALLA PAPPOR idag. Och då menar jag ALLA PAPPOR, även de som är i himlen!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0